Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΥΓΕΙΑ-ΔΗΜΟΣΙΟ


Στοιχεία σχετικά με τη διαφθορά στην Ελλάδα βλέπουν το φως στη δημοσιότητα από την υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» της Διεθνούς Διαφάνειας - Ελλάδα η οποία συμπλήρωσε ένα χρόνο λειτουργίας. Σύμφωνα με στοιχεία και με βάση τις καταγγελίες που έγιναν «πρωταθλητές» στη διαφθορά αναδεικνύονται οι τομείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Υγείας και του Δημοσίου. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα η υπηρεσία δέχτηκε περισσότερες από 600 αναφορές πολιτών για περιστατικά διαφθοράς. Πιο αναλυτικά:
Τοπική Αυτοδιοίκηση: 12% των καταγγελιών: αδιαφανείς διαδικασίες διαγωνισμών/προσλήψεων/ προμηθειών, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών και ευνοιοκρατία, κακοδιαχείρηση
Υγεία: 11% των καταγγελιών: χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών, φακελάκι, φοροδιαφυγή
Δημόσιο: 9,50% των καταγγελιών: ευνοιοκρατία/μη αξιολόγηση/ελλιπής εποπτεία και μη απόδοση ευθυνών, αδιαφάνεια/μη παροχή πληροφοριών σε πολίτες, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών
Εργασία: 9% των καταγγελιών: ανασφάλιστη εργασία/μη απόδοση ασφαλιστικών εισφορών, μη πληρωμή δεδουλευμένων, απόδοση παράνομων συντάξεων και επιδομάτων
Παιδεία: 8% των καταγγελιών: χρηματισμοί καθηγητών, ευνοιοκρατία/νεποτισμός, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών
Εμπόριο: 6,7% των καταγγελιών: φοροδιαφυγή/μη έκδοση νόμιμων παραστατικών

Η Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάδος από τις 609 αναφορές που δέχτηκε συνολικά μέσω της Υπηρεσίας «Διαφάνεια Τώρα!», από το Σεπτέμβριο του 2013 μέχρι τον Αύγουστο του 2014, σημειώνει ότι:
• το 46% των ανθρώπων είχαν πέσει οι ίδιοι θύματα της διαφθοράς, ενώ     το 39% είχαν γίνει μάρτυρες σε υπόθεση διαφθοράς
• το 85% των αναφορών έγινε από μεμονωμένα άτομα/ιδιώτες
• το 38% των υποθέσεων/ατόμων χρειάστηκε να λάβει βασική πληροφόρηση και να παραπεμφθεί σε άλλη Αρχή/υπηρεσία
• το 24% των υποθέσεων/ατόμων έλαβε πληροφόρηση και καθοδήγηση για το πώς και πού να απευθύνει την καταγγελία του
• το 49% των ατόμων που πήραν την πρωτοβουλία να απευθυνθούν στην Υπηρεσία για να καταγγείλουν ήταν άνδρες
• το 21% των καταγγελιών σημειώθηκε στην περιοχή της Αττικής και το 12% στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας
• το 59% των ανθρώπων προτίμησε το τηλέφωνο ως μέθοδο καταγγελίας, ενώ το 33% προχώρησε σε ηλεκτρονική αναφορά αποστέλλοντας e-mail.